tisdag 2 oktober 2012

Pilates idag...

Haft en tuff helg på jobbet. Inte bara jag utan hela gänget. Det har varit mycket för alla. Hursomhelst, blev ledig idag efter ett byte med en kollega. Kändes kanonskönt och jag blev väckt 11:30 när BF tyckte att det fick vara nog. Personligen hade jag gärna blivit väckt vid 9:30 men stackaren vågade nog inte...=)
Anyhow, pilates 16:30. Ska försöka samla mig lite. Jag tror inte på Pilates, Yoga, BodyBalance som fysisk träning utan mer mental träning. Det är ingenting man bygger muskler av eller går ner i vikt med. Man tonar till kroppen, tajtar till, men det gäller ju dom som redan har en grundfysik. Smidigheten ökar och man får sträcka ut kroppen ordentligt men jag kallar det inte träning. Snarare, centrering. Jag är en person som lätt har alla tentakler ute och alla känselspröt på högvarv. Blir ibland väldigt yvig i mina tankar och i mitt sätt att vara. Behöver därför ibland flytta fokus inåt istället för utåt. Centrera och samla. Det ska jag göra idag. Sen planerar jag en match mot Crosstrainern på torsdag eftersom jag börjar 12:00 och inga andra pass passar tidsmässigt. Söndag blir det BodyPump om jag får plats på klassen. Har inte varit på BodyPump förut men jag satsar ju mycket på konditionsträning som ökar pulsen, Box, SatsCorePuls, osv. Det är därför väldigt skönt att ibland gå på ett ViPR-pass för att, faktiskt, centrera och samla styrkan. Har aldrig varit på BodyPump förut, det har verkat sjukt jobbigt. Det är det säkert. Men det är ingen ursäkt. I'm going.
Avslutningsvis är det hoppning med J ikväll och jag är ledig i helgen. Återigen en skön vecka.

Slut i rutan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar