lördag 21 juli 2012

Första 24 timmarna...

Fy tusan vad man får fart på semestern! Kom hem igår, landade, duschade och drog ut till stugan. Mötte mamma och pappa och tillsammans med bf drog vi en riktig grillkväll! Supertrevligt! Jag var som vanligt sjukt abstinent men lyckades nog bara vara skitdryg femton gånger... fy vad jag hatar att sluta snusa. Jag vill bara röka och snusa och röka och snusa. Fy för det! Varit nikotinfri i 24 timmar. Känns förskräckligt. Vems ide var det här liksom? Till råga på allt har jag skrivit på ett brev där jag lovar dyrt och heligt...idiot...jaja!

Idag har vi möblerat om hela lägenheten efter att bf varit och spelat tennis med en kompis. Lyckades baxa in bokhyllan i sovrummet för att få plats med ett större matbord och stolar i vardagsrummet. Har ett litet köksbord med fyra stolar i köket men det blir trångt när man har gäster över. Vi sitter gärna kring soffbordet och pratar och spelar spel och nu blir det ännu lättare! Mor och far har köpt nytt så vi får deras matbord med stolar för sex pers i massiv ek. Tack tack. Det kommer bli skitsnyggt. Lite orkidéer på, datorn får en ny plats och lite levande ljus. Jojo! Ett steg närmare ett vuxet hem. Detta är bara vår andra lägenhet så den andas fortfarande lite "flyttat hemifrån". Men sakta men säkert byts "första"-grejerna ut mot nya. Fick till exempel en underbar spegel av farmor och farfar som vi hängde upp i hallen. Härligt att blanda en gammal engelsk spegel med bf's Man United-kalender...nej men den SKA BARA UT!!! Samtidigt bor ju han här också.. men Man united måste nog flytta. Jag ÄLSKAR fotboll men har nog vuxit ifrån kalender-köret =)

Puss och kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar