söndag 29 juli 2012

Tjo

Skulle behöva komma igång med ridningen och känner att jag behöver utvecklas nu. Efter att ha ridit Cillen i 1,5 år och lärt mig allt jag har hunnit lära mig på den tiden så känner jag att jag behöver utmaningar. Efter att ha suttit på en sån fantastisk  häst känns det helt otänkbart att rida ut i skogen på en häst lite hur som. Eftersom det bara finns en Cill så lutar det åt att jag söker ridskola. Asså, ridkurs med avancerad ridning och framför allt hoppning. Jag vill verkligen lära mig hoppa! Tittade på Farsta Ridskola, ska ringa dom imorgon och kolla läget. Känns spännande! Hoppas verkligen att det är som jag hoppas; att man kan gå en hoppkurs med typ en lektion i veckan bara hoppning. Inte "vanlig" ridskola och sen betala för typ specialgrupp med hopp så det blir två lektioner i veckan. Nej, hoppning bara tack. Inte så att min mark-ridning är perfekt. Oh no! Men jag vill hellre komma igång med hoppningen och är instruktören bra så kommer det ju tips för sits, hållning, driv osv på köpet. Ingen instruktör kan ju bortse från fel i ridningen! Hoppas verkligen samtalet till Farsta blir bra imorgon! Wee! Längtar så efter hästarna generellt...självklart är ingen häst som Cillen men man får acceptera att saker förändras. Han har det fantastiskt där han är nu. Men jag saknar honom. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar