onsdag 6 februari 2013

Drog fram snowboarden

Och det skulle jag inte ha gjort. INTE. Fy faan vad jobbigt det var. Tog mig upp i liften vilket var ett stort plus. Fick sen inte riktigt något bra nerförslut direkt efter liften så jag stog fanimig still!
Tog av mig brädan, gick bort till branten, panga på mig grejerna igen och började åka. Efter en minut brände låren, jag var inte i närheten av att komma ikapp farsan, jag fick akta mig för alla danskjävlar som invaderat backen OCH nämnde jag låren?! Nej fy tusan. Åkte ner till bilen dirr och bytte till skidor.

Efter det blev det bra åk. Tung, nyfallen snö idag så det vart tunga svängar med efterföljande värk i låren. Men skön värk. Med brädan var det bara plågsamt. Efter åkningen mot gatuköket i Funäsdalen där vi drog ett par grillade med pommes. In på TopSport för att inhandla nya Hestra-handskar. Har åkt i ett par tumvantar från Stadium men de blir fuktiga inuti så det var ingen hit. Hestra is the shit. Köpte en av deras klassiska modeller som funnits i typ 20 år. Bra bra.

Mot ICA, inhandlade diverse nödvändigheter inför fotbollen ikväll. Åkte till huset. Drog på en brasa som mest kan liknas vid en fullt utvecklad brand och nu halvligger vi i soffan och spelar WordFeud och dricker kaffe. Så jävla fett man kan ha det! JUTT DET! Jag har gjort ett Yatzy-protokoll i Excel för att underlätta vid Yatzy-spel. Igår skrev farsan på fel kolumn och jag med. Räknade som krattor. Nu får MacBook sköta biffen.

Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar