fredag 22 februari 2013

LCHF dag 5

Idag fredag är det väl fem dagar med LCHF. Jag har frossat i bearnaisesås, fet Meze-yoghurt, egen musli, äggröra, bacon, köttfärsbiffar, fläskkotletter, stekt aubergine, grön paprika, keso...bara massa gott!!...fast det är såklart lite jobbigt. Det är inte helt att bara gå ut och äta lunch till exempel. Igår fick jag "specialbeställa" en veg sallad. Inte jättesvårt att göra men det fanns ingenting på menyn. Cesarsallad fanns men med tandorikyckling och vad är det i tandorikryddan? Socker!
Har inte gått ner ett enda gram och troligtvis inte en enda cm runt midjan. Men jag har tjejvecka och har dragit på mig en väldig massa vatten i vanlig ordning.

Idag bytte jag ut vanlig mjölk mot laktosfri eftersom den innehåller 2,9g carbs/100 ml medan vanlig mjölk innehåller 5,8. Det låter lite men om man dricker en latte, ca 4 dl mjölk är det ett helt dagsintag på v anlig mjölk. Sen får man tänka på att allt innehåller liiiiite kolhydrater, broccoli, paprika osv osv...pga sockret som grönsaker innehåller. Så det är inte bara mjöl och rent socker.

Hursomhelst, jag hoppas att resultatet visar sig så snart tjejveckan är slut. Gymmade med T och C idag också. Jättekul! Efter det drog jag till gamla stallet, fett nostalgiskt! Gick inte in i stallet eller till hästarna, det hade varit för mycket men jag fick naglarna gjorde hos bästa MB! Helt underbart! Vi pratade som vanligt. Skönt att känna att man tillhör ett gäng fortfarande även fast det var ett år sen...Tack för det MB!
Ser inte mina fingrar sjukt korviga ut? Gode gud...söta dom var då!
Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar