tisdag 19 februari 2013

LCHF

Jag har alltid varit emot dieter. Alltid. Nästintill blivit provocerad av människor som följer olika program. Det finns ju inga genvägar till viktnedgång. Den enda vägen är att förbränna mer än vad man tar in. Detta är dock sjukt svårt när man inte längre är överviktig eller sitter stilla hela dagarna. Äter man som vanligt (lite för mycket, det skall erkännas) och rör på sig på gymmet 2-4 dgr i veckan och på jobbet alla dagar i veckan är det svårt att förändra något. Man kan inte röra på sig mer och man kan inte äta mindre. Jag blev informerad av professorn i nutrition på jobbet att "du kan sitta på spinningcykeln hur länge du vill, det kommer inte hända någonting när du på den här viktplatån". Vad fan ska jag göra då? Jo, ta bort alla kolhdyrater. Alla är ju svårt men mindre än 20g per dag ska du äta. Fine.

Således började vi igår. Det här är på skoj och under en månads tid för att se vad som händer. Igår åt jag äggröra och bacon till frukost, cesarsallad minus krutongerna till lunch och grekiska färsbiffar med stekt broccoli och grön paprika med bearnaisesås till middag. Det låter ju helt sjukt att GÅ NER i i vikt på det här... Jag jobbade natten till idag så inatt har jag ätit yoghurt med hallon. När jag vaknade åt jag färsbiffar från igår med tomat och mozzarella och till middag blir det något liknande gårdagens fast med fläskkotlett. Det lär bli ganska tradigt det här fast jag vet egentligen inte varför. Man kan ju variera kosten lika mycket bara det att man tar bort carbsen. Ah well...om fyra veckor vet vi om det var värt det. Sjukt ont i huvudet. Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar