måndag 3 september 2012

Dagens träningspass

Sprang äntligen 5 km idag! Tyvärr går jag över pulszonen och det gör mig lite orolig. Asså min pulsklocka går till 199...högre puls får man tydligen inte ha. Viktmässigt går denupp till typ 190 kg men  över 199 i puls är tydligen GALET. Tyvärr går jag efter ca 25 minuter över och ligger sen på konstant 203-207 om jag inte saktar ner. Jag vill inte sakta ner för då kommer jag inte persa. Vad gäller egentligen när det kommer till maxpuls?

I övrigt var det svinjobbigt sista fem minutrarna men gick fantastiskt bra fram till dess. Sprang i Nike Air Max S2S istället vilket gav betydligt bättre känsla i vaderna. Svetten sprutade. Kändes fantastiskt bra. Torsdag nästa gång tror jag!

Skönt att jag inte tappade allt för mycket kondis, styrka och feeling under svullo-helgen. Jag ångrar den inte för det var riktigt gött!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar